أخبار عاجلة
أحمد حلمي يوجه رسالة مؤثرة لـ حسن حسني

أحمد حلمي يوجه رسالة مؤثرة لـ حسن حسني

متابعة بتجــــــــــــــــرد: وجه الفنان أحمد حلمي رسالة مؤثرة لأبيه الروحي الفنان القدير حسن حسني يهنئه فيها على تكريمه خلال فعاليات مهرجان شرم الشيخ السينمائي في دورته الثانية.

وكتب أحمد حلمي في رسالته التي نشرها عبر صفحاته الرسمية على مواقع التواصل الإجتماعي: “حسن حسني.. ناس تقوله يا أستاذ حسن وناس تقوله يا عم حسن وناس تقوله يا فنان وناس تقوله يا خال وناس تقوله يا بركه وناس تقوله يا حسن وناس تقوله يا متمكن وناس تقوله يا كبير.. وناس تقوله معلم.. حسن حسني مشوار كبير من العطاء ما بين كوميديا وتراجيديا.. ساعدنا كلنا ووقف جنبنا”.

وتابع حلمي: “حسن حسني هو بهارات أي عمل فني يشترك فيه.. حسن حسني هو الايقاع في السينفونيه الفنية.. هو الممثل اللي تعشق التمثيل معاه لأنه بيشع طاقة وحيوية.. حسن حسني هو السهل الصعب الممتنع”.

واختتم حلمي رسالته قائلًا: “مبروك يا أبويا تكريمك في مهرجان شرم الشيخ السينمائي.. صحيح نسيت أقولكوا أن في ناس بتقوله يا أبويا.. وأنا أولهم.. مبروك يا أبويا.. مبروك”.

وكان أحمد حلمي قد شارك العديد من بطولات الأفلام مع النجم القدير حسن حسني أبرزها “الناظر صلاح الدين”، “زكي شان”، “ميدو مشاكل” و”على جثتي”.

مبررررروك حسن حسني.. حسن حسني في ناس بتقوله يا استاذ حسن وناس تقوله يا عم حسن وناس تقوله يافنان وناس تقوله يا خال وناس تقوله يا بركه وناس تقوله يا حسن وناس تقوله يامتمكن وناس تقوله يا كبير ..وناس تقوله معلم … حسن حسني مشوار كبير من العطاء ما بين كوميديا وتراجيديا .. ساعدنا كلنا ووقف جنبا.. حسن حسني هو بهارات اي عمل فني يشترك فيه.. حسن حسني هو الايقاع في السينفونيه الفنيه .. هو الممثل اللي تعشق التمثيل معاه لانه بيشع طاقه وحيويه .. حسن حسني هو السهل الصعب الممتنع.. مبروك يا أبويا تكريمك في مهرجان شرم الشيخ السينمائي.. صحيح نسيت اقولكوا ان في ناس بتقوله يا أبويا.. وانا أولهم .. مبروك يا أبويا.. مبروك..

A post shared by Ahmed Helmy (@ahmedhelmy) on

 

إلى الأعلى