أخبار عاجلة
تامر حسني يتوّج العام بثلاث إنجازات.. تعرف إلى التفاصيل

تامر حسني يتوّج العام بثلاث إنجازات.. تعرف إلى التفاصيل

متابعة بتجـــــــــــــــــرد: يعيش النجم المصري تامر حسني سعادة كبيرة على الصعيدين الفني والشخصي، بعد تحقيق فيلمه الجديد “البدلة” أعلى إيرادات في السينما المصرية والعربية، تصدّر ألبوم “عيش بشوقك” مبيعات الموسيقى العربية لعام 2018 وانجاب مولوده الجديد “آدم”.

ومع تخطي فيلم “البدلة” الـ60 مليون جنيه منذ انطلاق عرضه في الدّاخل المصري، أعرب تامر حسني عن سعادته بهذا الإنجاز من خلال منشور عبر صفحاته الرسمية على مواقع التواصل الإجتماعي، فأكّد أنه أَحَبَّ مشاركة جمهوره بهذه الفرحة وكتب: “في الحقيقه مش بحب اتكلم عن ارقام إيرادات افلامي بس سامحوني المره دي مضطر اتكلم وبتكلم وانا فرحان من كل قلبي .. النهارده فيلم البدله حقق رقم إستثنائي اول مره يحصل حقق أعلى رقم في تاريخ السينما المصريه والعربيه داخل مصر وخارجها”.

وأشار تامر حسني بمنشوره إلى أن تحقيق هذا الرقم القياسي في السينما، كان ضمن أمنياته خاصةً أنه في الأساس مغني فكتب: “كان لازم أفرح ونفرح مع بعض وكان لازم التاريخ يشهد على التحقيق ده عشان كان حلم من احلامي لإني في الأصل مطرب وكانت امنيتي أحقق ده في السينما ومش فكرة إيراد قد ماهو إجماع شعبي جماهيري على الذهاب للفيلم والإشاده به وثانياً لإنه فكرتي… وطبعاً ده نجاح كل فريق العمل المحترم.. والروح الجميله الطيبه اللي كانت بينا هي السبب في ده”.

هذا وأعرب نجم الجيل عن سعادته بتصدّر ألبوم “عيش بشوقك” مبيعات الموسيقى لهذا العام فكتب: “وفرحتي الثانيه لإن السنه دي البوم عيش بشوقك حقق اعلى مبيعات الحمدلله الحمدلله الحمدلله”.

واختتم منشوره مؤكدًا أن فرحته الكبيرة اكتملت هذا العام بانجاب مولده الجديد آدم” فكتب: “اما عن فرحة عمري الكبيره بالنسبه ليا إن ٢٠١٨ السنه اللي شفت فيها إبني ( آدم ). ربنا يحفظه ويجعله ظهر وسند لإخواته ويحميكم ويسعدكم انتم وإخواتكم و اولادكم و آبائكم شكراً”.

View this post on Instagram

مساء الورد على اغلى ناس …. في الحقيقه مش بحب اتكلم عن ارقام إيرادات افلامي بس سامحوني المره دي مضطر اتكلم وبتكلم وانا فرحان من كل قلبي .. النهارده فيلم البدله حقق رقم إستثنائي اول مره يحصل حقق أعلى رقم في تاريخ السينما المصريه والعربيه داخل مصر وخارجها فاكان لازم أفرح ونفرح مع بعض وكان لازم التاريخ يشهد على التحقيق ده عشان كان حلم من احلامي لإني في الأصل مطرب … وكانت امنيتي أحقق ده في السينما ومش فكرة إيراد قد ماهو إجماع شعبي جماهيري على الذهاب للفيلم والإشاده به و ثانياً لإنه فكرتي … وطبعاً ده نجاح كل فريق العمل المحترم .. والروح الجميله الطيبه اللي كانت بينا هي السبب في ده وفرحتي الثانيه لإن السنه دي البوم عيش بشوقك حقق اعلى مبيعات .. الحمدلله الحمدلله الحمدلله … اما عن فرحة عمري الكبيره بالنسبه ليا إن ٢٠١٨ السنه اللي شفت فيها إبني ( آدم ). ربنا يحفظه ويجعله ظهر وسند لإخواته ويحميكم ويسعدكم انتم وإخواتكم و اولادكم و آبائكم شكراً

A post shared by Tamer Hosny (@tamerhosny) on

إلى الأعلى